نکاتی برای انتخاب اسلب مرمریت

اسلب مرمریت (سفید)
زمانی که صحبت از انتخاب سنگ برای فضا سازی داخلی ساختمان به خصوص طراحی مکان هایی همچون آشپزخانه به میان می آید، سنگ اسلب مرمریت یکی از گزینه ها و انتخاب های اصلی بسیاری از معماران و همچنین صاحبان ساختمان به شمار می رود. بدون اغراق سال هاست که سنگ مرمریت توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب نماید و محبوبیت فراوانی کسب کند. سنگ طبیعی مرمریت جزو سنگ های دگرگونی است و از تغییر سنگ آهک در اثر حرارت و همچنین فشار زیاد ایجاد می گردد. این سنگ در طرح ها و رنگ های مختلف و با کیفیت های متفاوت یافت می شود و معادن بی شماری از این گونه سنگ در سرتاسر جهان وجود دارد. در واقع انتخاب سنگ مرمریت مناسب برای فضای مورد نظر سخت به نظر می رسد. به همین دلیل در این مطلب بر آن شدیم تا نکاتی را که در هنگام انتخاب اسلب مرمریت باید به آن ها توجه شود را برای شما قرار دهیم تا اگر که قصد خرید دارید با در نظر گرفتن این نکات، در نهایت انتخاب و خرید درست و مناسبی داشته باشید.
اسلب مرمریت (سفید)
اسلب مرمریت (سفید)
  • آیا یکی از دغدغه های شما لکه های باقیمانده بر روی سنگ است؟ اسلب مرمریت سفید می تواند انتخاب درستی باشد. همانطور که در ابتدا بیان شد سنگ مرمریت را در بازار سنگ می توان در رنگ ها و طرح های مختلفی همچون صورتی، سیاه، سفید، سبز و ... پیدا کرد و هر شخصی بنا بر نیاز، سلیقه و دکوراسیون می تواند یکی از آن ها را انتخاب نماید اما اگر که شما نیز جزو کسانی هستید که نگران دیده شدن لکه ها بر روی سطح سنگ به خصوص در مکان هایی همچون آشپزخانه هستید می توانید سنگ اسلب مرمریت سفید را برای طراحی این گونه فضاها انتخاب کنید. به طور کلی سنگ مرمریت در برابر مواد اسیدی واکنش نشان می دهد و در نهایت لکه ای سفید را بر جای می گذارد. این لکه ها بر روی اسلب مرمریت سفید کمتر از اسلب های رنگی دیده خواهند شد.
  • انتخاب اسلب های مرمریت با طرح های هماهنگ و منطبق یکی از نکاتی است که لازم است در هنگام خرید به آن توجه شود. در حقیقت از خصوصیات ویژه و بارز سنگ های طبیعی این است که هیچ دو اسلب از یک نوع سنگ را نمی توان دقیقا با طرحی یکسان پیدا کرد و حداقل کمی اختلاف میان طرح و شکل های موجود بر روی سطح ان ها وجود دارد. به همین دلیل لازم است در هنگام خرید اسلب مرمریت، اسلب هایی انتخاب گردند که بتوان با کنار هم قرار دادن آن ها طرح زیبایی را به وجود آورد.
علاوه بر این استفاده از اسلب مرمریت به دو صورت بوک مچ و فورمچ جلوه ای خاص به نما و فضای داخلی ساختمان می بخشد.
  • توجه کردن به پرداخت نهایی سنگ اسلب مرمریت، یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید است. اسلب مرمریت به شیوه های مختلفی فرآوری می شود و انواع مختلفی از پرداخت نهایی نظیر صیقلی، مات یا هوند بر روی آن ها انجام می گیرد.
شما می توانید در هنگام خرید بر اساس نوع کاربرد و مکانی که قرار است از اسلب مرمریت استفاده کنید یکی از انواع آن را انتخاب نمایید. از محبوب ترین و پرطرفدارترین آن ها می توان به اسلب مرمریت با پرداخت صیقلی و براق و همچنین اسلب مرمریت با پرداخت مات اشاره نمود.
  • در هنگام انتخاب اسلب مرمریت به کیفیت سنگ توجه کنید. از دیگر نکاتی که باید به آن ها توجه شود، کیفیت سنگ مرمریت است. در حقیقت هنگامی که در بازار سنگ قدم می گذارید با تنوع بسیار بالایی رو به رو خواهید شد که ممکن است واقعا گیج کننده باشد و انتخاب را سخت کند زیرا مرمریت های خارجی و ایرانی بی شماری وجود دارند. شما می توانید در این باره از مشاوره کارشناسان فنی مجموعه سنگ ارباب بهره مند گردید.
به طور کلی بهتر است برای مکان هایی که در معرض مواد شیمیایی هستند همچون آشپزخانه ها و یا مکان هایی پر رفت و آمد نظیر سالن های مراکز تجاری و یا لابی هتل ها و سالن نشیمن خانه، اسلب مرمریت با کیفیت بسیار خوب به کار برده شود.
  • اسلب مرمریت می بایست با دیگر بخش های فضا و ساختمان هماهنگی و هارمونی داشته باشد. همانطور که می‌دانید مرمریت ها جزو سنگ هایی هستند که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند و می توان بر اساس سلیقه سنگی را انتخاب نمود. اما نکته ای که در این جا باید به آن توجه شود این است که اسلب مرمریت مورد نظر باید از طرح و رنگی برخوردار باشد که با دیگر اجزای ساختمان و بخش های مختلف فضا هارمونی و هماهنگی داشته باشد، زیرا هماهنگ نبودن آن با دیگر بخش ها می تواند از زیبایی آن فضا بکاهد.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *