نحوه پولیش کاری سنگ گرانیت با استفاده از واکس

پولیش کاری سنگ گرانیت | واکس
سنگ گرانیت از سنگ های طبیعی پر طرفدار در میان معماران و طراحان صنعت ساختمان سازی می باشد که به دلیل داشتن ظاهری زیبا و خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سنگ که به سنگ خارا معروف می باشد علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارد از استحکام بسیار خوبی برخوردار بوده و مقاوم در برابر ضربه، حرارت و تغییرات جو می باشد. در ادامه این مقاله با پولیش کاری سنگ گرانیت آشنا خواهید شد. سنگ گرانیت که در انواع مختلف و رنگ و طرح های متفاوت یافت می شود عمدتا در طراحی و فضاسازی آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، ساخت مجسمه ها و وسایل سنگی تزئینی و سنگ فرش مکان های پر رفت و آمد ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ نیز همانند دیگر سنگ های طبیعی پس از نصب نیاز به نگهداری و مراقبت دارد تا آسیب نبیند، زیبایی اش کم نشود و طول عمر آن کاهش پیدا نکند.
پولیش کاری سنگ گرانیت
پولیش کاری سنگ گرانیت
یکی از کارهایی که می توان برای افزایش طول عمر سنگ گرانیت و زیبا نگه داشتن آن انجام داد، پولیش کاری آن با واکس می باشد. در این مطلب هر آنچه که لازم است درباره نحوه پولیش سنگ گرانیت با واکس بدانید را برای شما قرار داده ایم.

زمان مناسب برای پولیش کاری سنگ

ممکن است بپرسید که چه زمانی لازم است پولیش سنگ گرانیت انجام شود؟ آیا طی دوره زمانی مشخص این کار باید انجام گیرد؟ یا هر زمانی می توان این کار را انجام داد؟ در جواب به این سوالات باید گفت اگر چه بهتر است عمل جلا دادن و پولیش سنگ گرانیت هر شش ماه یک بار انجام گیرد اما به طور کلی ظاهر سطح سنگ گرانیت شما را از زمان انجام پولیش با خبر می سازد. در واقع اگر که مشاهده کردید سطح گرانیت کم رنگ دیده می شود و شفافیت و زیبایی ابتدایی خود را از دست داده است می توانید پولیش سنگ را انجام دهید.

انتخاب واکس مناسب برای پولیش گرانیت

برای سطح سنگ گرانیت تنها از واکس مخصوص برای این سنگ که در رنگ های روشن و تیره موجود می باشد استفاده کنید. برای سنگ های گرانیت تیره، واکس تیره یا روشن و برای سنگ های روشن تنها واکس که رنگ روشنی دارد مناسب می باشد زیرا به کار بردن واکس تیره بر روی سطح گرانیتی که روشن است منجر به تیره شدن سنگ می شود.

نحوه پولیش سنگ گرانیت

در این بخش مراحل پولیش سنگ گرانیت به ترتیب شرح داده می شوند.
  • در ابتدا لازم است سطح مورد نظر کاملا پاک شود و هیچ گونه گرد و غبار، آلودگی و کثیفی بر روی آن نباشد. برای این کار می توان از یک تمیز کننده سنگ گرانیت استفاده نمود.
  • حال نوبت آن است که واکس مخصوص بر روی سنگ گرانیت قرار داده شود. اگر که سطح سنگ گرانیت بزرگ باشد (کف گرانیت) لازم است واکس بر روی سطح سنگ ریخته شده و با تِی که سر آن پارچه ای نرم قرار گرفته است بر روی تمام سطح گرانیت پخش شود، اما برای مکان های کوچک یا سنگ کانتر در ابتدا واکس بر روی یک پارچه نرم ریخته شده و پارچه به صورت دورانی بر روی سطح مالش داده شود.
  • پس از خشک شدن واکس با پارچه ای کاملا تمیز و خشک سطح واکس زده شده پولیش و جلا داده شود.
پولیش کاری سنگ گرانیت | واکس
پولیش کاری سنگ گرانیت | واکس
نکته: پولیش سنگ گرانیت را هم می توان خود انجام داد هم اینکه به افراد حرفه ای در این حوزه سپرد.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

اینستاگرام مجموعه سنگ ارباب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *