همه چیز درباره سنگ پرزیدنت

بدون تردید ایران را می توان یکی از کشورهای مطرح در حوزه تولید سنگ مرمریت دانست. در حقیقت بیش از 50 درصد از معادن سنگ تزئینی کشور به این سنگ زیبا و پرطرفدار اختصاص دارند و سالانه هزاران تن سنگ مرمریت در طرح و رنگ متفاوت و با کیفیت های مختلف از این معادن که در نقاط مختلفی از کشور واقع شده‌اند، استخراج و برای فرآوری به سنگبری و کارخانه های سنگ سراسر کشور انتقال داده می شوند. سنگ پرزیدنت یکی از برترین سنگ های مرمریت تولید داخل است که از معادن شرق کشور استخراج شده و از محبوبیت بسیاری در بازار سنگ داخلی و همچنین بین المللی برخوردار می باشد.

در این مطلب به معرفی و بررسی این سنگ خواهیم پرداخت.

سنگ مرمریت پرزیدنت

سنگ پرزیدنت

مرمریت پرزیدنت یکی از لوکس ترین سنگ های مرمریت تیره تولید داخل به شمار می رود. این سنگ که دارای زیبایی خارق العاده ای است و در رقابت با برخی از سنگ های مشابه خارجی می باشد از معادن سنگ تزئینی و طبیعی استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند استخراج می شود.

سنگ پرزیدنت دارای زمینه ای تیره به رنگ سیاه است که طرح های مواج، خطوط و رگه های زیبا و بزرگ رنگی (اغلب در رنگ های سفید، طلایی و زرد) بر روی آن نقش بسته اند.

تنوع طرح این نوع سنگ به قدری زیاد است که به سختی می توان بلوک هایی با طرح های بسیار مشابه و یکسان پیدا کرد. پرداخت های براق، بوش همر و هوند بر روی سنگ پرزیدنت انجام می گیرد و به دو شکل موج دار و بی موج و در اندازه اسلب برش داده می شود. (البته برش این سنگ زیبا سخت و هزینه بر می باشد.)

این سنگ در بازار بین المللی نیز جایگاه خوبی داشته و به نام بلک ویو ماربل (black wave marble) شناخته می شود.

ویژگی های سنگ پرزیدنت

سنگ های مرمریت معادن مختلف دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. در واقع بر اساس خاستگاه سنگ و شرایط جوی منطقه، برخی مشخصه های سنگ در درجه بالاتر یا پایین تر نسبت به دیگر سنگ های هم رده و هم نوع قرار دارند. سنگ مرمریت پرزیدنت نیز مستثنی نبوده و ویژگی ها و مشخصه های به خصوصی را دارا می باشد که عبارتند از:

–        جذب آب بسیار کم

–        ساب پذیری بسیار خوب

–        وزن مناسب

–        مقاومت فشاری بسیار بالا

–        استحکام و تراکم بسیار عالی

–        قابلیت استفاده به دو صورت بوک مچ و فور مچ

–        تخلخل کم

–        مقاومت سایشی مناسب

سنگ پرزیدنت در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

سنگ پرزیدنت خراسان جنوبی به دلیل برخورداری از طرح های کم نظیر و زیبا برای تمامی بخش های فضای داخلی مناسب بوده و شکوه و جلوه خاصی به بنا می بخشد. اما عمدتا معماران و طراحان ساختمان از آن برای سنگ کف و همچنین سنگ نما و دیواره های داخلی استفاده می کنند.

در واقع ترکیب رنگی خارق العاده و خاص این سنگ سبب می گردد زمانی که برای کف سالن و اتاق های ساختمان مسکونی و یا لابی هتل ها و سالن های مراکز تجاری بزرگ استفاده شود، فضا و محیط ساختمان لوکس، شیک و مجلل به نظر برسد.

علاوه بر این، قابلیت فرآوری این سنگ به دو صورت فور مچ و بوک مچ باعث شده که برای زیبا سازی دیواره های داخلی کاربرد داشته باشد.

همچنین طراحان دکوراسیون داخلی از سنگ پرزیدنت برای طراحی بخش هایی چون آشپزخانه (سنگ کانتر، میز ناهار خوری)، سرویس های بهداشتی و حمام های شیک و بزرگ استفاده می نمایند.

کاربرد سنگ پرزیدنت

کاربرد سنگ پرزیدنت

قیمت و هزینه نهایی سنگ پرزیدنت

قیمت نهایی و تمام شده سنگ مرمریت پرزیدنت همچون دیگر سنگ های طبیعی به عوامل و فاکتورهای مختلفی وابسته است. در واقع پارامترهایی همچون ابعاد سنگ (ضخامت، طول، عرض) و نحوه فرآوری (کیفیت و نوع برش، پرداخت نهایی، رزین کاری سنگ و …) بر قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار می باشند.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

141 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.