انواع سنگ آنتیک

سنگ آنتیک
آدمی تنوع پذیر است و همیشه به دنبال زیبایی و جذابیت بوده و هست. این تنوع پذیری سبب شده که معماران و طراحان برای ساخت و ساز از مصالح و مواد خاص و منحصر به فرد را تولید و استفاده نمایند. از جمله مصالح مدرن که جدیدا در ساختمان سازی به وفور کاربرد دارد، سنگ آنتیک است. این سنگ زیبا در اصل پسماند و ضایعات سنگ های طبیعی مختلف (خرده سنگ ها) نظیر تراورتن و مالون است که به وسیله چسب های با پایه رزینی به یکدیگر وصل شده اند. سنگ آنتیک را می توان در بازار سنگ در دو نوع طبیعی و مصنوعی پیدا کرد. سنگ آنتیک طبیعی ساخته شده از خرده سنگ های طبیعی کوچک و بزرگ است اما سنگ آنتیک مصنوعی سنگی است که از سمنت پلاست (سیمان پلیمر شده) ساخته شده و در ابعاد مختلف تهیه می گردد. سنگ آنتیک مصنوعی زیاد برش داده نمی شوند و عاری از تخلخل است به این دلیل که برای قالب گیری این سنگ وسایل و تجهیزات ویژه ای به کار می روند تا از ریزش آن ها پس از چسباندن جلوگیری شود. از ویژگی های آنتیک مصنوعی می توان به مقاومت بالا، دوام و استحکام و تخلخل خیلی کم آن اشاره کرد. سنگ های آنتیک تنوع رنگی بسیار بالایی دارد و معماران می تواند در مدل ها و طرح های مختلف آن ها را بر روی انواع دیوار همچون گچی و سرامیکی نصب کنند. علاوه بر تمام آنچه که درباره سنگ آنتیک گفته شد، این نوع سنگ که برای مکان هایی چون دیوار پشت تلویزیون، دیوار راه پله، بخش بالای شومینه، طراحی و دکوراسیون ویلاها مناسب است از قیمت خوبی برخوردار می باشد.

مدل های سنگ آنتیک

همانطور که گفته شد این نوع سنگ را در بازار سنگ می توان در مدل ها و انواع مختلف نظیر قیچی، مالون، روتری، رودخانه ای، بادبر، پازل پیدا کرد.
سنگ آنتیک
سنگ آنتیک
برخی از این مدل ها عبارتند از:
  • آنتیک گرانیتی

گرانیت نوعی سنگ سخت، محکم و مقاوم در برابر آب است. این سنگ طبیعی ظاهر زیبا و منحصر به فردی دارد و به اشکال گوناگونی چون چکشی، تیشه ای و صیقلی فرآوری می گردد. گرانیت یکی از سنگ های طبیعی گران قیمت در جهان می باشد زیرا علاوه بر هزینه بالای استخراج این سنگ از معدن، صیقل این نوع سنگ نیز هزینه بر بوده است. نوع صیقلی این سنگ طبیعی نسبت به انواع دیگر آن زیباتر بوده و رنگ و نور را به خوبی نشان می دهد.
  • آنتیک ماسه ای

سنگ آنتیک ماسه ای در حقیقت نوعی سنگ رسوبی است که به طور عمده متشکل از ماسه و مواد معدنی متفاوت است و در انواع مختلفی چون آهکی و سیلیسی و در رنگ های متنوعی یافت می گردد. در سنگ ماسه ای آهکی دانه های ماسه توسط کربنات کلسیم به هم می چسبند و در سنگ ماسه ای سیلیسی ماسه ها به وسیله سیلیس به هم چسبیده اند.
  • آنتیک مالون

سنگ مالون که به آن سنگ لاشه نیز گویند در واقع سنگی است که پس از استخراج از معدن با وسیله ای چون پتک یا چکش کاملا تراش می خورند و به اشکال منظمی چون مکعب مستطیل یا مربع تبدیل می گردند. سنگ مالون عمدتا 28 سانتی متر ارتفاع، 20 تا 40 سانتی متر طول و 15 الی 20 سانتی متر عرض دارد. مالون در انواع و رنگ های مختلفی نظیر مشکی، قهوه ای، قرمز، طوسی، شیری یافت می شود و مدل آنتیک آن در نمای بنا، نماسازی محوطه، طاق زیر دالان و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
سنگ آنتیک مالون
سنگ آنتیک مالون
  • آنتیک تراورتن

تراورتن را می توان یکی از مناسب ترین و ایده آل ترین سنگ های طبیعی برای ساخت و ساز بنا دانست. این سنگ از قدیم الایام تا به امروز در طراحی و معماری ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. تراورتن که از رسوب و ته نشین شدن مواد معدنی در چشمه های آب گرم، دریاها، رودخانه ها و همچنین غارهای آهکی ایجاد می گردد بسته به میزان مواد معدنی تشکیل دهنده آن در رنگ های مختلفی چون سفید، کرم، زرد و گردویی وجود دارد. این سنگ مقاومت کمی نسبت به دیگر سنگ ها نظیر گرانیت دارد و از خلل و فرج زیادی برخوردار است(باعث می شود سنگ آنتیک به ملات بچسبد)، سختی این سنگ کم بوده و به راحتی نیز برش داده می شود. استفاده از آنتیک تراورتن در مکان هایی چون آشپزخانه زیبایی و قشنگی منحصر به فرد و خاصی به آن می بخشد.
  • سنگ پازل آنتیک

سنگ پازل آنتیک یکی از جدیدترین سنگ های آنتیک موجود در بازار است که از قطعه های کاملا منظم ساخته می شوند. این نوع سنگ آنتیک که در انواع مختلفی همچون زنجیره ای، لب پر و توری قیچی یافت می شود به طور عمده در دکوراسیون نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

صفحه اینستاگرام مجموعه سنگ ارباب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *