تفاوت سنگ تایل و اسلب

در این بخش برخی از تفاوت های سنگ تایل و اسلب را ذکر خواهیم کرد.

  • تفاوت در شکل نهایی سنگ

سنگ اگر که به صورت اسلب برش داده شود، پس از برش، دوباره می توان بر روی آن تغییراتی را اعمال کرد اما زمانی که سنگ به صورت تایل برش داده می شود، محصول نهایی کارخانه به شمار می رود و بعد از آن امکان تغییر در شکل نهایی آن وجود ندارد به این دلیل که لبه های تایل بسته شده و پرداخت نهایی بر روی آن انجام گرفته است و اگر که پس از آن دوباره برش بخورد زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.

  • اختلاف در کیفیت و اندازه

از تفاوت های فاحش و آشکار سنگ تایل و سنگ اسلب می توان به کیفیت آن و همچنین اندازه هر دوی آن ها اشاره کرد. به طور عمده برای سنگ های اسلب کوپ های باکیفیت تر و منظم تر (به طور معمول تک کوپ های با کیفیت برای اسلب به کار می روند) برش داده می شوند تا در زمان به کارگیری و استفاده از آن در ساختمان سازی مقاومت بیشتر و بهتری داشته باشد. البته باید توجه داشت که سنگ های تایل نیز کیفیت خوبی دارند اما به دلیل اینکه نیاز نیست مقاومت بالایی داشته باشند از بلوک های با کیفیت به نسبت کمتر استفاده می کنند. اختلاف در اندازه این دو نوع سنگ کاملا مشهود است تایل عمدتا به شکل مربع بوده و در اندازه های کمتر از یک متر می باشند، اما اسلب در ابعاد بزرگ تر برش داده می شود (اسلب ها را به طور عمده در ابعاد 120 در220 برش می دهند).

تفاوت اسلب و تایل

تفاوت اسلب و تایل

  • هزینه و قیمت نهایی

قیمت نهایی و تمام شده سنگ تایل نسبت به اسلب ارزان تر می باشد و همین تفاوت قیمت سبب شده است که تایل برای ساختمان سازی به صرفه تر و مناسب تر باشد.

از دیگر تفاوت های این دو نوع سنگ می توان به کارایی بیشتر آن اشاره نمود.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

286 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.