نحوه نصب اسلب مرمریت بر روی دیوار

نحوه نصب اسلب
مرمریت ها از جمله سنگ های طبیعی بسیار خوب و مناسب برای طراحی و فضاسازی بخش های داخلی ساختمان می باشند. تنوع در طرح و رنگ این نوع سنگ، قیمت مناسب، ویژگی ها و مشخصه های ساختاری و فنی بسیار خوب و امکان فرآوری و برش در اندازه های متفاوتی چون کاشی و اسلب برای کاربردهای مختلف نظیر سنگفرش نمودن کف و طراحی نما و دیواره داخلی بنا، سنگ مرمریت را به یکی از گزینه های پرطرفدار و محبوب در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی بدل نموده است. بعضی از افراد و صاحبان خانه تصمیم به نوسازی، زیباسازی و تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی بنای خود می گیرند. به همین منظور یکی از کارهایی که انجام می دهند پوشاندن دیوارهای داخلی با اسلب مرمریت زیبا است. این کار شکوه، گرمی و زیبایی خاصی به بنا می بخشد و علاوه بر زیباتر کردن آن باعث بالاتر رفتن قیمت آن نیز می شود. نصب اسلب مرمریت به مهارت و توانایی خاصی نیاز دارد و برای این کار لازم است از افراد با تجربه و متخصص استفاده شود.
اسلب مرمریت (سفید)
اسلب مرمریت (سفید)

در این مطلب نحوه نصب اسلب مرمریت بر روی دیوار به صورت گام به گام شرح داده خواهد شد.

  • در ابتدا و قبل از هر چیزی لازم است مساحت دیواری که قرار است اسلب بر روی آن نصب گردد، به صورت دقیق اندازه گیری شود.
  • پس از آن به نمایشگاه سنگ رفته و اسلب مرمریت مورد نظر خود را بر اساس اندازه های دقیق گرفته شده، سفارش داده شود. کارشناسان متخصص در زمینه فروش و مسائل فنی مجموعه سنگ ارباب می توانند در انتخاب نوع اسلب مرمریت مناسب به شما کمک کنند.
  • حال نوبت به تمیز کردن و پاکسازی سطح کار می رسد. در این مرحله لازم است هر آنچه که بر روی دیوار قرار دارد کاملا برداشته شود و دیوار مورد نظر یکدست گردد. (اگر که دیوار مورد نظر از قبل کاشی کاری شده باشد، لازم است دیوار پوش قبلی کاملا حذف شده و دیوار آماده نصب اسلب مرمریت شود.)
  • سپس لازم است با استفاده از یک تراز بلند از صاف بودن سطح اطمینان حاصل نمود (در صورت صاف نبودن می توان کل دیوار را با لایه ی نازکی از سیمان یکدست نمود).
  • در این مرحله لازم است، مکان هر اسلب مرمریت مشخص شود. این کار به دو دلیل انجام می گیرد، اول اینکه عمدتا اسلب های مرمریت را می توان به دو شکل فورمچ و بوک مچ استفاده نمود و طرح زیبایی را به وسیله آن ها بر روی دیوار پیاده سازی کرد. دوم اینکه بر روی دیوار مکان هایی معین برای پریزها و اتصالات برق وجود دارد که لازم است قسمت مشخصی از اسلب مرمریت مورد نظر قبل از نصب برش داده شود تا پریزهای برق در زیر اسلب ها قرار نگیرند.
  • پس از مشخص شدن مکان اسلب های مرمریت و برش بخش های مورد نظر، لازم است ملات سنگ مرمریت آماده شود. این ملات می بایست بر اساس دستور العمل مشخص درست شود تا بتوان به وسیله آن اسلب مرمریت را بر روی دیوار نگه داشت. برخی از افراد به جای ملات سنگ مرمریت از چسب اپوکسی مخصوص برای نصب اسلب مرمریت استفاده می کنند.
نحوه نصب اسلب
نحوه نصب اسلب
  • در این مرحله نیاز است بر روی دیوار و پشت اسلب مرمریت ملات (چسب) گذاشته شود و اسلب مرمریت به کمک چند نفر دیگر بر روی مکان مشخص خود نصب گردد.
  • پس از قرار گیری درست اسلب مرمریت با استفاده از چکش های لاستیکی مخصوص بر روی سنگ ضربه زده می شود تا اسلب در مکان خود محکم تر گردد.
  • حال لازم است اسپیسرهای مخصوص در اطراف مرمریت قرار گیرند تا اسلب های مرمریت به درستی و در فاصله ای مشخص و به صورت هماهنگ نصب شوند و ناهماهنگی ایجاد نشود.
  • پس از پایان یافتن نصب تمام اسلب ها، حال با استفاده از ملات مخصوص درز میان اسلب ها گرفته می شود.
  • و در آخر و پس از انجام تمام مراحلی که گفته شد با استفاده از اسفنجی مرطوب سطح تمام اسلب ها از باقیمانده ملات یا چسب پاک می شود.
توجه: اسپیسرها را لازم است قبل از قرار دادن ملات در میان درزها از بین اسلب های مرمریت برداشت.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *