کاربرد اسلب مرمریت در ساختمان سازی

اسلب مرمریت یکی از مصالح شناخته شده، پرطرفدار و پر فروش در ساختمان سازی است که از گذشته های دور تا به امروز مورد استفاده طراحان و معماران در ساخت و ساز و طراحی بنا بوده است. مکان ها و بناهای معروف و همچنین قدیمی بی شماری در کل جهان وجود دارند که در ساخت و ساز و معماری آن ها از مرمریت، این سنگ طبیعی زیبا، استفاده شده است که همین امر نشان دهنده محبوبیت فراوان و بی انتهای این سنگ در میان سازندگان و صاحبان بنا است.

تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ و نیز دارا بودن بسیاری از ویژگی های مطلوب برای یک سنگ طبیعی مناسب برای ساختمان سازی، دکوراسیون و طراحی نظیر مقاوم بودن در برابر تراش کاری، مرمریت را به یکی از سنگ های پرکاربرد در ساخت و ساز بناهای خصوصی و عمومی و همچنین وسایل تزئینی بدل کرده است.

در این مطلب کاربردها و موارد استفاده از اسلب مرمریت را برای شما قرار داده ایم.

  • استفاده از اسلب مرمریت در بخش داخلی ساختمان

استفاده از اسلب مرمریت برای طراحی بخش های داخلی یک بنا علاوه بر زیبایی و جلوه ی خاصی که به بنا می بخشد، سبب بالاتر رفتن ارزش آن نیز می شود.

اسلب مرمریت (سفید)

کاربرد اسلب مرمریت

این اسلب های بزرگ با طرح و رنگ های فوق العاده را می توان برای پوشش کف مکان هایی چون اتاق های نشیمن (برای خانه ها)، لابی هتل ها و مجتمع های بزرگ و لوکس استفاده نمود. این کار باعث می شود آن مکان بسیار با شکوه، زیبا و لوکس به نظر برسد.

از دیگر کاربردهای صفحات اسلب مرمریت در بخش داخلی بنا، می توان به استفاده از آن ها برای طراحی و دکور دیوارهای داخلی نظیر دیوار پشت شومینه یا دیوار پشت تلویزیون اشاره نمود. در حقیقت معماران و طراحان داخلی ساختمان با به کارگیری این متریال طبیعی در سایز و اندازه اسلب نمایی زیبا و شگفت انگیز را خلق می کنند.

اسلب مرمریت در طراحی آشپزخانه نیز بسیار استفاده می گردد. در واقع طرح های بی نظیر این سنگ در اندازه بزرگ به عنوان سنگ کانتر و یا پیشخوان آشپزخانه محیطی زیبا و دلنشین را می آفریند.

علاوه بر تمام چیزهایی که گفته شد معماران، اسلب مرمریت را برای طراحی سرویس های بهداشتی و حمام های مستر و بزرگ به کار می برند.

  • کاربرد اسلب مرمریت در بخش بیرونی بنا

یکی از کاربردهای اسلب مرمریت در بخش بیرونی ساختمان، استفاده از آن برای طراحی ستون های مرمریت با عظمت و بزرگ است که در بخش های بیرونی بسیاری از بناهای باشکوه و مجلل به کار گرفته می شوند. استفاده از این ستون ها از قدیم الایام تا به امروز رواج داشته و استفاده از آن ها در ساختمان هایی که امروزه بنا می گردند یادآور شکوه و عظمت معماری قرون وسطایی است.

علاوه بر آنچه گفته شد اسلب های مرمریت گزینه ای مناسب برای طراحی مسیرهای رفت و آمد تزئینی، دیوار جدا کننده، نیمکت ها و میزهایی که در فضای باز قرار می گیرند، می باشد.

در واقع استفاده از این نوع سنگ طبیعی زیبایی خارق العاده ای به محیط اطراف می بخشد.

  • کاربردهای دیگر اسلب مرمریت

اگر چه اسلب مرمریت در ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد و از محبوب ترین گزینه ها برای معماری و طراحی بخش ها و فضاهای مختلف ساختمان به شمار می رود. اما این نوع متریال طبیعی در اندازه اسلب یکی از پرطرفدارترین مواد در میان مجسمه سازان کل جهان است. در حقیقت اسلب مرمریت به آسانی قابلیت تراش خوردگی دارد و همین ویژگی باعث می شود تا مجسمه سازان در هنگام حکاکی بر روی این نوع سنگ بتوانند به راحتی جزئیات و الگوهای پیچیده را به تصویر بکشند.

منبع: مجموعه سنگ ارباب

206 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.