ویدیو آشنایی با سنگ تراونیکس

آشنایی با سنگ تراونیکس

مدت زمان ويدئو: 43 ثانيه

توضیحات: ✅ از تراونیکس چقدر میدونیم؟! تراونیکس؛ طرحی زیبا و جلوه ایی خاص … به نظر شما،‌‌ جالب ترین ویژگی تراونیکس چیه؟

مشاهده این ویدیو در اینستاگرام

مشاهده این ویدیو در یوتیوب

مشاهده این ویدیو در آپارات

توضیحات تکميلی:

تراونیکس ترکیبی از سنگ های تراورتن و اونیکس (مرمر)

درباره تراونیکس چه می دانید؟ آیا این سنگ ساخته دست بشر است یا طبیعت؟ چگونه می شود که دو سنگ با هم ترکیب شده و سنگ جدیدی ساخته شود؟ با مطالعه این مطلب کوتاه به صورت مختصر با این سنگ زیبا و با دوام آشنا خواهید شد.

تراونیکس (traonyx) همانطور که در ابتدا اشاره شد سنگی ترکیبی از دو سنگ طبیعی تراورتن (travertine) و اونیکس (onyx) یا همان مرمر است و نام آن نیز تلفیقی از نام آن دو می باشد. این سنگ در دل طبیعت و در اثر بروز شرایطی ساخته خواهد شد.

تراونیکس، سنگ تراورتنی است که در اثر گرما و فشار زیاد و در زیر زمین قرار است به سنگ زیبا و دگرگونی مرمر یا همان اونیکس تبدیل شود (سنگ مرمر از دگرگونی کامل سنگ های رسوبی نظیر تراورتن ساخته می شود) اما در میانه راه و به دلیل نبود شرایط کافی و یا بهره برداری یا استخراج زودتر از موعد از دگرگونی کامل باز می ماند. این اتفاق باعث خلق شدن سنگ جدید و زیبایی به نام تراونیکس می شود، سنگی که نه در گروه سنگ های تراورتن است و نه اونیکس و مشخصه هایی مشابه به هر دو را دارا می باشد.

این سنگ همچون تراورتن متخلخل و همانند مرمر توانایی عبور نور (عبور نور در تراونیکس از قسمت هایی با رگه های پر رنگ امکان پذیر نمی باشد.) را دارد. جذب آب تراونیکس پایین بوده و از دوام و مقاومت خوبی برخوردار می باشد. همچنین تراونیکس گرما را به خود جذب نخواهد کرد و در رنگ ها و طرح های متنوع و بسیار زیبای یافت می شود.

از سنگ تراونیکس که جذابیتی همانند سنگ مرمر دارد اما از نظر قیمت نسبت به آن ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و به دو صورت موج دار و بی موج و به اشکال گوناگونی چون صیقلی، چرمی و آنتیک فرآوری می شود، می توان در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و برای کاربردهایی چون سنگ نما، کف، راه پله، سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه استفاده نمود.

منبع: سایت سنگ ارباب

99 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.